روابط عمومی ها باید در تصمیم گیری های سازمانی ورود کنند -آکا

24 آبان, 1395
بازدید : 286
مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، گفت: روابط عمومی ادامه دهنده و تقویت کننده هر فعالیتی است که در سازمان ها انجام می شود. مهندس وحید رحمتی در نشست آموزشی و علمی - کاربردی مدیران بودجه جمعیت هلال احمر سراسر کشور که با موضوع بودجه ریزی عملیاتی مبتنی بر عملکرد برگزار شد، با اشاره ...
روابط عمومی ها باید در تصمیم گیری های سازمانی ورود کنند -آکاReviewed by yoursite on آبان 24Rating: 5.0روابط عمومی ها باید در تصمیم گیری های سازمانی ورود کنند -آکا

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، گفت: روابط عمومی ادامه دهنده و تقویت کننده هر فعالیتی است که در سازمان ها انجام می شود.

مهندس وحید رحمتی در نشست آموزشی و علمی - کاربردی مدیران بودجه جمعیت هلال احمر سراسر کشور که با موضوع بودجه ریزی عملیاتی مبتنی بر عملکرد برگزار شد، با اشاره به گسترش روز افزون رسانه های اجتماعی و تغییر و تحولات چشمگیر در فضای رسانه های نوین، خاطرنشان کرد: در شرایطی که هزاران سایت، کانال خبری، صفحه ایسنتاگرام، اکانت توییتر، خبرگزاری، مجله، هفته نامه، روزنامه و... روزانه در حال تولید خبر و گزارش، شبه خبر، شایعه و... هستند؛ کنترل، پایش، برقراری ارتباط، تهیه خوراک مناسب و هم جهت با منافع سازمان و... وظیفه روابط عمومی مجموعه است و به ابزارهای نوین نیاز دارد.

به گزارش آکاایران: وی با بیان اینکه در گذشته نه چندان دور، مفهوم ارتباط با رسانه ها، شیوه برگزاری کنفرانس خبری و...، با آنچه در حال حاضر وجود دارد، بسیار متفاوت بود، خاطرنشان کرد: امروزه که عکس یک رسانه، حیات غیرقابل کنترلی پیدا می کند و به کانال های خبری و صفحات توییتر و فیس بوک می رود و وقتی به اصطلاح داغ شد، خبرگزاری ها همان را به عنوان خبر بازنشر می دهند، چگونه می توان با روابط عمومی ٥ سال پیش و با نگاه سنتی به روابط عمومی، با همان بودجه ریزی ٥ سال پیش، حرکت رسانه ای تأثیرگذاری برگزار کرد؟

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر تاکید کرد: در ساحت روابط عمومی سنتی؛ «تشریفات»، «ارتباط با رسانه»، «تبلیغات و برندینگ سازمان» از وظایف روابط عمومی محسوب می شد، اما امروزه ماهیت هر یک از این سه مقوله در ارتباط با دنیای نوین ارتباطی تغییر کرده و با همان راهکارهای پیشین، نمی توان برند سازمان را در جامعه ترویج داد و یا از خطراتی که وجود دارد مصون نگاه داشت.

روابط عمومی در کنار حفظ کارکردهای سنتی، واجد ویژگی ها و ماموریت های تازه شده است

رحمتی افزود: در چنین فضای تازه ای، روابط عمومی در کنار حفظ کارکردهای سنتی خود، واجد ویژگی ها و ماموریت های تازه ای شده است. از طرفی بخشی از کلیت سازمان است و هویت و ماهیت خود را در ارتباط با سایر بخش های سازمان می گیرد و از طرف دیگر ویترین و نمای سازمان است. آن هم فراتر از مفهوم سنتی آن. به این معنا که بازنمایی سازمان در فعالیت های روابط عمومی است که باید هم تصویر و برند آن را در افکار عمومی بسازد و هم روایت های مختلف و ضدروایت ها و جوسازی ها و تصویر مخدوش شده سازمان که هر لحظه در جایی از این جریان رسانه ای که اشاره شد، به وجود می آید را خنثی کند. این یک کارکرد مضاعف و یا اختیاری برای روابط عمومی ها نیست. این نقش و رسالت اصلی روابط عمومی ها در زمانه امروزی است.

وی ادامه داد: چنین کارکردی در کنار کارکردهای سنتی روابط عمومی، در برنامه ریزی و بودجه ریزی آن اقتضائات و متغیرهایی تحمیل می کند که بی توجهی به آنها به معنای باختن قافیه در چنین فضایی است. نمی توان چنین فضای سیال و در عین حال تاثیرگذاری که در اطراف سازمان شکل گرفته را به رسمیت شناخت، اما برنامه ها و بودجه های غیرمنعطف تصویب کرد. نمی توان برای سازمانی که اتفاقا مدیریت بحران یکی از رسالت های آن است، روابط عمومی را معاف از چنین مفاهیمی کرد؛ آن هم وقتی حوزه فعالیت آن متغیر، پر از ابهام و سیال شده است.

می توان به رسانه هایی که تلاش دارند از حاشیه های سازمان ها خوراک رسانه ای تولید کنند، خبر و گزارش داد

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر همچنین با اشاره به اینکه ساختار و استانداردهای روابط عمومی ها متناسب با چنین تغییراتی در دنیا عوض شده اند، افزود: در ایران سازمان ها و نهادهایی که چنین تغییری را درک کرده اند توانسته اند تنها با ساختن و بازنمایی این ویترین، تصویری موفق از خود و ماموریت های خود ارائه دهند. تصویری که دست آن ها را برای چانه زنی های مرتبط با محیط بیرونی و نهادهای دیگر باز کرده است. بنابراین تنها با تولید محتوای فاخر، حرفه ای و مناسب، می توان به رسانه هایی که تلاش دارند از حاشیه های سازمان ها خوراک رسانه ای تولید کنند، خبر و گزارش و مستند تلویزیونی و... داد که این مهم، با بودجه ریزی سنتی امکان پذیر نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: روابط عمومی پویا یعنی اینکه تصویری که قرار است از سازمان، کارکردها، عملکرد، اهداف و موفقیت ها و یا حتی شکست های آن ساخته شود، تنها و تنها در قلب روابط عمومی شکل بگیرد و منتشر شود. ابزارها، بودجه، اختیارات و حمایت های لازم برای چنین ماموریتی باید به روابط عمومی داده شود، باید خبرنگاران و رسانه های همسو با سازمان تربیت کرد. باید کمپین راه انداخت. باید مدیران سازمان را هماهنگ با روابط عمومی برای چنین ارتباطاتی آموزش داد.

تشکر ویژه از حمایت های رئیس جمعیت هلال احمر

رحمتی در پایان ضمن تشکر و تقدیر ویژه از حمایت های رئیس جمعیت هلال احمر و تمامی واحدهای زیرمجموعه به خصوص معاونت توسعه و منابع انساتی و دفتر برنامه و بودجه که همواره روابط عمومی هلال احمر را در تحقق مأموریت های ابلاغ شده، همدلی و همزمانی داشته اند، تاکید کرد: روابط عمومی ادامه دهنده و تقویت کننده هر فعالیتی است که در سازمان انجام می شود و با توجه به اینکه روابط عمومی های هلال احمر غیر از وظیفه اطلاع رسانی شفاف، درست و به موقع، وظیفه تبلیغ و ترویج خدمات داوطلبانه را نیز بر عهده دارد، ابراز امیدواری کرد که نه تنها در امر بودجه بندی و بودجه ریزی بلکه در همه سطوح تصمیم گیری، برای روابط عمومی و مأموریت های آن پشتیبانی مستمر در نظر گرفته و از آن حمایت شود.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، گفت: روابط عمومی ادامه دهنده و تقویت کننده هر فعالیتی است که در سازمان ها انجام می شود.

مهندس وحید رحمتی در نشست آموزشی و علمی - کاربردی مدیران بودجه جمعیت هلال احمر سراسر کشور که با موضوع بودجه ریزی عملیاتی مبتنی بر عملکرد برگزار شد، با اشاره به گسترش روز افزون رسانه های اجتماعی و تغییر و تحولات چشمگیر در فضای رسانه های نوین، خاطرنشان کرد: در شرایطی که هزاران سایت، کانال خبری، صفحه ایسنتاگرام، اکانت توییتر، خبرگزاری، مجله، هفته نامه، روزنامه و... روزانه در حال تولید خبر و گزارش، شبه خبر، شایعه و... هستند؛ کنترل، پایش، برقراری ارتباط، تهیه خوراک مناسب و هم جهت با منافع سازمان و... وظیفه روابط عمومی مجموعه است و به ابزارهای نوین نیاز دارد.

به گزارش آکاایران: وی با بیان اینکه در گذشته نه چندان دور، مفهوم ارتباط با رسانه ها، شیوه برگزاری کنفرانس خبری و...، با آنچه در حال حاضر وجود دارد، بسیار متفاوت بود، خاطرنشان کرد: امروزه که عکس یک رسانه، حیات غیرقابل کنترلی پیدا می کند و به کانال های خبری و صفحات توییتر و فیس بوک می رود و وقتی به اصطلاح داغ شد، خبرگزاری ها همان را به عنوان خبر بازنشر می دهند، چگونه می توان با روابط عمومی ٥ سال پیش و با نگاه سنتی به روابط عمومی، با همان بودجه ریزی ٥ سال پیش، حرکت رسانه ای تأثیرگذاری برگزار کرد؟

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر تاکید کرد: در ساحت روابط عمومی سنتی؛ «تشریفات»، «ارتباط با رسانه»، «تبلیغات و برندینگ سازمان» از وظایف روابط عمومی محسوب می شد، اما امروزه ماهیت هر یک از این سه مقوله در ارتباط با دنیای نوین ارتباطی تغییر کرده و با همان راهکارهای پیشین، نمی توان برند سازمان را در جامعه ترویج داد و یا از خطراتی که وجود دارد مصون نگاه داشت.

روابط عمومی در کنار حفظ کارکردهای سنتی، واجد ویژگی ها و ماموریت های تازه شده است

رحمتی افزود: در چنین فضای تازه ای، روابط عمومی در کنار حفظ کارکردهای سنتی خود، واجد ویژگی ها و ماموریت های تازه ای شده است. از طرفی بخشی از کلیت سازمان است و هویت و ماهیت خود را در ارتباط با سایر بخش های سازمان می گیرد و از طرف دیگر ویترین و نمای سازمان است. آن هم فراتر از مفهوم سنتی آن. به این معنا که بازنمایی سازمان در فعالیت های روابط عمومی است که باید هم تصویر و برند آن را در افکار عمومی بسازد و هم روایت های مختلف و ضدروایت ها و جوسازی ها و تصویر مخدوش شده سازمان که هر لحظه در جایی از این جریان رسانه ای که اشاره شد، به وجود می آید را خنثی کند. این یک کارکرد مضاعف و یا اختیاری برای روابط عمومی ها نیست. این نقش و رسالت اصلی روابط عمومی ها در زمانه امروزی است.

وی ادامه داد: چنین کارکردی در کنار کارکردهای سنتی روابط عمومی، در برنامه ریزی و بودجه ریزی آن اقتضائات و متغیرهایی تحمیل می کند که بی توجهی به آنها به معنای باختن قافیه در چنین فضایی است. نمی توان چنین فضای سیال و در عین حال تاثیرگذاری که در اطراف سازمان شکل گرفته را به رسمیت شناخت، اما برنامه ها و بودجه های غیرمنعطف تصویب کرد. نمی توان برای سازمانی که اتفاقا مدیریت بحران یکی از رسالت های آن است، روابط عمومی را معاف از چنین مفاهیمی کرد؛ آن هم وقتی حوزه فعالیت آن متغیر، پر از ابهام و سیال شده است.

می توان به رسانه هایی که تلاش دارند از حاشیه های سازمان ها خوراک رسانه ای تولید کنند، خبر و گزارش داد

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر همچنین با اشاره به اینکه ساختار و استانداردهای روابط عمومی ها متناسب با چنین تغییراتی در دنیا عوض شده اند، افزود: در ایران سازمان ها و نهادهایی که چنین تغییری را درک کرده اند توانسته اند تنها با ساختن و بازنمایی این ویترین، تصویری موفق از خود و ماموریت های خود ارائه دهند. تصویری که دست آن ها را برای چانه زنی های مرتبط با محیط بیرونی و نهادهای دیگر باز کرده است. بنابراین تنها با تولید محتوای فاخر، حرفه ای و مناسب، می توان به رسانه هایی که تلاش دارند از حاشیه های سازمان ها خوراک رسانه ای تولید کنند، خبر و گزارش و مستند تلویزیونی و... داد که این مهم، با بودجه ریزی سنتی امکان پذیر نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: روابط عمومی پویا یعنی اینکه تصویری که قرار است از سازمان، کارکردها، عملکرد، اهداف و موفقیت ها و یا حتی شکست های آن ساخته شود، تنها و تنها در قلب روابط عمومی شکل بگیرد و منتشر شود. ابزارها، بودجه، اختیارات و حمایت های لازم برای چنین ماموریتی باید به روابط عمومی داده شود، باید خبرنگاران و رسانه های همسو با سازمان تربیت کرد. باید کمپین راه انداخت. باید مدیران سازمان را هماهنگ با روابط عمومی برای چنین ارتباطاتی آموزش داد.

تشکر ویژه از حمایت های رئیس جمعیت هلال احمر

رحمتی در پایان ضمن تشکر و تقدیر ویژه از حمایت های رئیس جمعیت هلال احمر و تمامی واحدهای زیرمجموعه به خصوص معاونت توسعه و منابع انساتی و دفتر برنامه و بودجه که همواره روابط عمومی هلال احمر را در تحقق مأموریت های ابلاغ شده، همدلی و همزمانی داشته اند، تاکید کرد: روابط عمومی ادامه دهنده و تقویت کننده هر فعالیتی است که در سازمان انجام می شود و با توجه به اینکه روابط عمومی های هلال احمر غیر از وظیفه اطلاع رسانی شفاف، درست و به موقع، وظیفه تبلیغ و ترویج خدمات داوطلبانه را نیز بر عهده دارد، ابراز امیدواری کرد که نه تنها در امر بودجه بندی و بودجه ریزی بلکه در همه سطوح تصمیم گیری، برای روابط عمومی و مأموریت های آن پشتیبانی مستمر در نظر گرفته و از آن حمایت شود.

.Copyright © 2016 RayaFun. All rights reserved