تهیه گنوچی خانگی؛ خمیری با سیب زمینی و تخم مرغ

4 خرداد, 1396
بازدید : 175
گنوچی (Gnocchi) خمیری است که از انواع آرد، سیب زمینی، تخم مرغ، پنیر و گیاهان معطر تهیه می شود و معمولا به جای پاستا خورده می شود. این دستور راهی عالی برای استفاده از سیب زمینی آب پز یا تنوری است. می توان آن را تنها با آرد و تخم مرغ هم پخت، ولی سیب زمینی بافتی سبک و پفکی ...
تهیه گنوچی خانگی؛ خمیری با سیب زمینی و تخم مرغReviewed by yoursite on خرداد 4Rating: 5.0تهیه گنوچی خانگی؛ خمیری با سیب زمینی و تخم مرغ


گنوچی (Gnocchi) خمیری است که از انواع آرد، سیب زمینی، تخم مرغ، پنیر و گیاهان معطر تهیه می شود و معمولا به جای پاستا خورده می شود. این دستور راهی عالی برای استفاده از سیب زمینی آب پز یا تنوری است. می توان آن را تنها با آرد و تخم مرغ هم پخت، ولی سیب زمینی بافتی سبک و پفکی به آن می دهد.


  •     سیب زمینی  ۲ عدد بزرگ
  •     پنیر ریکوتا  ۵۰ گرم
  •     نمک  به میزان لازم
  •     فلفل سفید  به میزان لازم
  •     آرد  ۹۰ گرم
  •     تخم مرغ  ۱ عدد
  •     آویشن  ۲ شاخه
  •     روغن زیتون به میزان لازم
  •     فلفل سیاه به میزان لازم
  •     نخود فرنگی  ۱۵۰ گرم
  •     کره  قدری
  •     لیمو  ۱ عدد
  •    پنیر پارمزان به میزان لازم
گنوچی خانگی 

طرز تهیه:


1- از قبل فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. سیب زمینی ها را برای یک الی یک ساعت و ربع تا زمانیکه مغز پخت و نرم شوند، در فر بپزید. پوست آن ها را جدا کرده و تا گرم هستند آن ها را له کنید.


2-پنیر ریکوتا را به همراه کمی نمک، فلفل سفید و آرد به آن اضافه کرده و با هم ترکیب کنید.


3- وسط آن را گود کرده و تخم مرغ زده شده را در آن بریزید. به دست هایتان کمی آرد بزنید و مواد را با دست با هم ترکیب کنید. برگ های یک شاخه آویشن را به سایر مواد اضافه کرده و آن را کمی دیگر ترکیب کنید.


4- خمیر را نصف کنید و هر نیمه را به شکل میله ای با قطر یک و نیم سانتی متر باز کنید. آن ها را با پشت چاقویی آغشته به آرد به میله هایی با طول ۲ سانتی متر برش دهید. با انگشت آغشته به آرد وسط هر گنوچی را فشار دهید.


5-قابلمه ای از آب بجوشانید و گنوچی ها را برای یک و نیم تا دو دقیقه در آن بپزید (بعد از ریختن گنوچی ها در قابلمه، آن را کمی تکان دهید تا گنوچی ها به هم نچسبند). آن ها را در آبکش ریخته و برای ۲ دقیقه کنار بگذارید.


6-در این میان سس را آماده کنید. ماهیتابه ای را روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید و روغن را در آن بریزید. گنوچی ها را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه در آن بریزید و برای ۱ تا ۲ دقیقه تا قهوه ای شوند، تفت دهید.


7-نخودفرنگی ها را به همراه کمی کره و برگ های یک شاخه آویشن به آن ها اضافه کنید. بگذارید تا گرم شوند و بعد رنده پوست لیمو را اضافه کنید. برای سرو، مقداری پنیر پارمزان روی آن ها رنده کنید.


2- به جای پنیر ریکوتا می توانید ا ز پنیر فتا یا پنیر خامه ای هم استفاده کنید.


3- تخم مرغ را کمی بزنید.


4- از نخودفرنگی پخته استفاده کنید.


گنوچی (Gnocchi) خمیری است که از انواع آرد، سیب زمینی، تخم مرغ، پنیر و گیاهان معطر تهیه می شود و معمولا به جای پاستا خورده می شود. این دستور راهی عالی برای استفاده از سیب زمینی آب پز یا تنوری است. می توان آن را تنها با آرد و تخم مرغ هم پخت، ولی سیب زمینی بافتی سبک و پفکی به آن می دهد.


  •     سیب زمینی  ۲ عدد بزرگ
  •     پنیر ریکوتا  ۵۰ گرم
  •     نمک  به میزان لازم
  •     فلفل سفید  به میزان لازم
  •     آرد  ۹۰ گرم
  •     تخم مرغ  ۱ عدد
  •     آویشن  ۲ شاخه
  •     روغن زیتون به میزان لازم
  •     فلفل سیاه به میزان لازم
  •     نخود فرنگی  ۱۵۰ گرم
  •     کره  قدری
  •     لیمو  ۱ عدد
  •    پنیر پارمزان به میزان لازم
گنوچی خانگی 

طرز تهیه:


1- از قبل فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. سیب زمینی ها را برای یک الی یک ساعت و ربع تا زمانیکه مغز پخت و نرم شوند، در فر بپزید. پوست آن ها را جدا کرده و تا گرم هستند آن ها را له کنید.


2-پنیر ریکوتا را به همراه کمی نمک، فلفل سفید و آرد به آن اضافه کرده و با هم ترکیب کنید.


3- وسط آن را گود کرده و تخم مرغ زده شده را در آن بریزید. به دست هایتان کمی آرد بزنید و مواد را با دست با هم ترکیب کنید. برگ های یک شاخه آویشن را به سایر مواد اضافه کرده و آن را کمی دیگر ترکیب کنید.


4- خمیر را نصف کنید و هر نیمه را به شکل میله ای با قطر یک و نیم سانتی متر باز کنید. آن ها را با پشت چاقویی آغشته به آرد به میله هایی با طول ۲ سانتی متر برش دهید. با انگشت آغشته به آرد وسط هر گنوچی را فشار دهید.


5-قابلمه ای از آب بجوشانید و گنوچی ها را برای یک و نیم تا دو دقیقه در آن بپزید (بعد از ریختن گنوچی ها در قابلمه، آن را کمی تکان دهید تا گنوچی ها به هم نچسبند). آن ها را در آبکش ریخته و برای ۲ دقیقه کنار بگذارید.


6-در این میان سس را آماده کنید. ماهیتابه ای را روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید و روغن را در آن بریزید. گنوچی ها را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه در آن بریزید و برای ۱ تا ۲ دقیقه تا قهوه ای شوند، تفت دهید.


7-نخودفرنگی ها را به همراه کمی کره و برگ های یک شاخه آویشن به آن ها اضافه کنید. بگذارید تا گرم شوند و بعد رنده پوست لیمو را اضافه کنید. برای سرو، مقداری پنیر پارمزان روی آن ها رنده کنید.


2- به جای پنیر ریکوتا می توانید ا ز پنیر فتا یا پنیر خامه ای هم استفاده کنید.


3- تخم مرغ را کمی بزنید.


4- از نخودفرنگی پخته استفاده کنید.

.Copyright © 2016 RayaFun. All rights reserved